یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2



 


 

 

لبخند خوانی

امروزه وقتي يک نفر لبخند مي‌زند، يک حال بد تبديل به حال خوب مي‌شود،‌ يک عذر‌خواهي پذيرفته مي‌شود، اعتماد به نفسي بالا برده مي‌شود، قراردادي بسته مي‌شود و حتي ممکن است يک رابطه عاشقانه نيز شکل گيرد. اما اگر حال و هواي همين لبخند عوض شود: يک لبخند يا بهتر است بگویيم «نيشخند» مي‌تواند روي اعصاب برود، سر کل‌کل و دعوا نتيجه را به کلي به رقيب واگذار کند، وسط يک دعواي زن و شوهري به معناي پايان يک رابطه به حساب آيد و حتي نشانه تحقير محسوب شود.

خالي از لطف نيست قبل از آن که به "لبخند خواني” بپردازيم، بدانيد که محققان مي‌گويند که يک لبخند بسيار کوتاه‌مدت (حتي به اندازه يک چهارصدم ثانيه) کافي است تا يک نيروي حسي قوي ايجاد کند: به طور مثال باعث مي‌شود مردم به اطراف خود نگاه مثبت‌تري داشته باشند و چه بسا مسايل خسته‌کننده مفرح و با‌نشاط شوند! حتي شايد بتوانيد مزه بد يک غذا را با لبخند براي خودتان قابل تحمل کنيد.

و اما در آخر: لبخند مسري است. به قول معروف «بخند تا دنيا به رويت لبخند بزند!»

 

 

آقایان نیش‌تان را ببندید
 


مردان اصولا دوست دارند که هميشه خانم‌ها را به لبخند ببينند. و در اصل به سمت بانواني جذب مي‌شوند که چهره خنداني دارند. اما در بسياري از موارد اين لبخند ممکن است کار دست ما خانم‌هاي محترم بدهد. در واقع برخي از آقايان محترم اين لبخند‌هاي خالص ما را ممکن است حمل بر اين بگذارند که ما از آن‌ها خوشمان آمده است. و جالب است که بدانيد خانم‌ها کاملا در نقطه مخالف آقايان در اين امر قرار دارند: يعني اين که از مرداني که هميشه «نيششان باز است»! خوششان نيامده و آن را حمل بر «لوس بودنشان» مي‌گذارند!

 


 

لبخند خوانی
 


چهره افراد يک تئاتر سيار با نقش‌ها و حالات مختلف است. در زير پنج تا از معمول‌ترين لبخند‌ها معرفي شده‌اند:

 




 
  • لبخند اصيل:

خالص و شادي بي‌اختيار.

 

  • چگونه به نظر مي‌آيد:

لب‌ها از بيرون و بالا به طرف استخوان‌هاي گونه کشيده مي‌شوند، گونه‌ها به بالا برده شده، و پوست زير پلک‌هاي پايين چشم باد مي‌کند. گوشه‌هاي بيرون چشمان چين خورده و دو خط زير چشم (معروف به خط‌هاي لبخند) پديدار مي‌شود.

 




 
  • لبخند خشمگين:

يا واقعا طرف عصباني است ومي خواهد لبخندش را با نيشخند پر کند و يا اين که خوشحال است و تظاهر به غضب مي‌کند.

 

  • چگونه به نظر مي‌آيد:

دهان بسته و لب‌ها به هم دوخته شده اند. گوشه‌هاي داخلي ابرو‌ها پايين آمده و به سمت دهان کشيده شده اند.

 





 
  • لبخند غمگين:

يا طرف تلاش مي‌کند که ناراحتي خود را با يک لبخند پنهان کند، و يا اين که سعي مي‌کند تعمدا نشان دهد که درست است که کار‌ها خوب پيش نمي رود، اما وضع بهتر خواهد شد.

 

  • چگونه به نظر مي‌آيد:

گوشه‌هاي دهان کمي به سمت بالا رفته، يک لبخند کوچک را نمايش مي‌دهد. با ين که ابرو‌ها به سمت پايين نشانه رفته اند، گوشه‌هاي داخلي اشان به سمت بالا چين خورده، و گاهي چين و چروک هايي در وسط پيشاني ديده مي‌شود.

 




 
  • لبخند آرامش:

انگار که طرف تازه متوجه شده است که چه خطر بزرگي از سرش رد شده است.

 

  • چگونه به نظر مي‌آيد:

به نظر يک لبخند معمولي مي‌آيد، اما انتهاي ابرو‌ها به سمت پايين رفته که موجب به وجود آمدن چين و چروک هايي وسط دو چشم مي‌شود. انگار که ياد آور يک تشويش و دلواپسي ديرينه است.

 




 
  • لبخند شرمندگي:

اين گونه لبخند‌ها معمولا غير عادي هستند. و براي از بين بردن موقعيت‌هاي ناراحت کننده و آرام کردن حوادث ناگوار استفاده مي‌شوند.

 

  • چگونه به نظر مي‌آيد:

يک ريشخند اما کم قدرت! گوشه‌هاي دهان کمي به سوي بيرون کشيده شده، و لب‌ها گاهي به هم فشرده مي‌شوند. چشم‌ها به سمت ديگري خيره شده: يا چپ و راست را نگاه کرده و يا از بالا به پايين دو دو مي‌زند.

 



 

روانشناسی لبخند
 


 

  • امان از آدمهای چاخان

اين که دوروغ گو‌ها معمولا بيشتر از راست گويان لبخند مي‌زنند، چندان حقيقت ندارد! اما اين گونه افراد لبخند تصنعي خيلي تحويل آدم مي‌دهند. اين در واقع حربه آن‌ها است براي اين که فکر طرف مقابل را از کلاه بزرگي که قرار است بر سرش بگذارند منحرف کنند.

استثنا: اما اين مسيله استثنا هم دارد: وقتي اين چاخان گويان محترم گير مي‌افتند و مجبور ميشوند که بدون آمادگي يک دروغي سر هم کنند. در اين مواقع آنان بيشتر لبخند‌هاي نوع پنجم (لبخند شرمندگي) از خود نشان مي‌دهند. که بسيار واضح و مبرهن است که خالي بندي است!
 

  • کدام اول می آید : شور و هیجان یا لبخند ؟

شايد تصور کنيد که حالت صورت در مرتبه اول نشان از احساسات دروني يک فرد است. اما اين نکته تا اندازه اي درست است. در حقيقت، تحقيقات علمي نشان داده اند که حالات صورت همانند دگمه درجه صداي ضبط صوت عمل مي‌کند. هر چه بيشتر و با شدت زيادتري لبخند بزنيد احساسات و تلاطم دروني بيشتر خود را بروز مي‌دهد. درجه لبخند خود را پايين آورده، و کمتر مردهم به شور و هيجان دروني شما پي خواهند برد.
 

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 30 / 7 / 1390برچسب:لبخند, ] [ 12:52 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User